dijous, 14 d’abril del 2011

Rorschach - Aleix Enguix


Intro de Watchmen
The Times They are a Changing - Bob Dylan

 Imatge original del referent de Rorschach

La imatge que veiem a dalt, es la imatge que vaig utilitzar com a referent per a realitzar el treball de fotografia del superheroi, en el meu cas, un antiheroi ja que el personatge que vaig escollir va ser Rorschach, de Watchmen, una historieta de superherois escrita per Alan Moore i dibuixada per Dave Gibbons.
El treball consistia en agafar una fotografia realitzada al plató de l'escola (o a qualsevol altre lloc) i un model, ja fos un company de classe o un amic, i mitjançant un atrezzo "fet a mida" convertir, posteriorment, amb Photoshop, la foto realitzada a quelcom el més semblant possible al referent escollit.

Imatge realitzada al plató de l'escola.
Model: Ferran Batlle

Un cop triat el referent del superheroi que volia realitzar vaig tenir que escollir el model, un company de classe, en aquest cas. I un cop escollit el model vaig tenir que escollir l'atrezzo.
En el meu cas, la similitud facial del personatge no em preocupava gaire, ja que dur la cara coberta amb una màscara blanca, però la resta del atrezzo si que m'havia de preocupar.
Vaig tenir algun que altre problema a l'hora de aconseguir tot el material, en especial la jaqueta, que era una de les parts més vistoses, poder. Però gracies a una companya de classe vam aconseguir-la a última hora.
En la imatge referent veiem que el personatge no dur la pistola, i en la imatge final o la foto de plató sí. Això va ser degut a que li vaig voler donar una mica més de sinistralitat al personatge i tampoc volia seguir la imatge referent "al peu de la lletra".
Abans de realitzar la fotografia final, vaig realitzar unes quantes més per a agafar be la posició del personatge, la il·luminació i demés.
Per a la màscara vaig utilitzar unes vendes d'hospital que li vaig col·locar a la cara al model un cop ja tenia mes o menys la posició adequada, ja que si no podia resultar-li una situació incomoda estar amb la cara tapada tanta estona.
Per a la part del coll vaig utilitzar una tovallola de dutxa i la pistola era una pistola de balins.
La resta d'atrezzo no te més secret.

Resultat final

I finalment aquí a dalt tenim el resultat final, realitzat amb Photoshop. No vaig utilitzar cap eina en especial ja que el que tenia que treballar més era la part del fons.
Vaig utilitzar un fons de maons, pinzells que jo mateix havia creat amb Photoshop, com la firma de la paret on s'hi veu escrit "ARROW", i altres capes de textures com la paret blavosa que hi ha darrere de la finestra, etc...
També vaig modificar bastant la il·luminació del personatge a fi de donar-li una tonalitat més blanca al rostre i no tan groguenca com havia quedat en la fotografia realitzada a plató.
La taca de la cara va ser realitzada amb la eina de Ploma i després modificada manualment per a adaptar-la millor a la cara i crear una sensació com de tinta.
Vaig modificar el nas, així com la mida general de la cara, i va ser un dels últims retocs que vaig realitzar i crec que un dels que li va donar més similitud al personatge.
També vaig realitzar les ombres de la cara i les taques grogues del braç de forma manual.
Finalment vaig enquadrar la imatge de la forma més similar a la que volia fer referència, tallant una mica pel braç, una altre mica pel barret, mantenint un pla americà i conservant la finestra del fons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada